17 marca 2015

Łazienkowe inspiracje ;)


Witajcie

Post miał się ukazać w sobotę i miał być początkiem serii sobotnich inspiracji. Niestety jak to często bywa życie pokrzyżowało mi plany dlatego mój sobotni post ukazuje się we wtorek :) Mam nadzieję, że następny z tej serii będzie już rzeczywiście postem sobotnich inspiracji. 
W tym miesiącu postanowiłam wziąć pod lupę łazienkę. Jestem właśnie w trakcie planowania remontu łazienki więc szukam inspiracji, ciekawych rozwiązań i nie ukrywam podpowiedzi. Dlatego posty z łazienkowymi inspiracjami będą opatrzone w moje komentarze, dywagacje i pytania do Was. Mam nadzieję, że pomoże mi w podjęciu decyzji co do wyboru sanitariatów, mebelków, płytek i całej reszty. Posegreguje moje myśli i plany. A i mam nadzieję, że i Wy również skorzystacie.

Dzisiaj stawiam sobie pytanie: wanna czy prysznic?

Do tej pory w naszej łazience stała wanna, ale i tak korzystaliśmy z niej jak z prysznica. Wszyscy oprócz najmłodszego domownika :)
Zaleta podstawowa wanny - moim skromnym zdaniem - łatwa w utrzymaniu czystości !!!
Największa wada - ciągle zalana łazienka !!!


Więc może jednak prysznic?  I tu zaczyna się problem. Kabina prysznicowa niestety kojarzy mi się z ciasnotą i skrępowaniem. Niestety również w przypadku klasycznych kabin prysznicowych utrzymanie czystości może być problemem (mówię tu o szybach i przede wszystkim miejscach, w których poruszają się rolki). Zaleta - sucha łazienka !!!!
Gdy zaczęłam szukać idealnego rozwiązania w przypadku kabiny bardzo szybko okazało się, że części jej wad można uniknąć, że jest teraz tyle ciekawych rozwiązań, że przestała być już taka straszna jak się mi wydawała na początku ;)

Najbardziej podoba mi się rozwiązanie tego typu. Płytki, brodzik i szklane drzwi, bez rolek i suwaków. Niestety nie zawsze i nie wszędzie można je zastosować. 



* wszystkie zdjęcia przedstawione w tym poście pochodzą z www.pinterest.com



Opcja bez brodzika mniej mnie przekonuje, ale nie powiem wygląda równie dobrze.









Jest tylko jeden problem jak wygospodarować tyle miejsca w mojej łazience, która na 2 m na 3,5 m ?

Więc wrócę na chwilę do wanny :) 
Czy nie wyglądają przecudnie? I w jednej i drugiej łazience prezentują się świetnie, mimo iż, każda z nich jest w innym stylu.




Tu na przykład rozwiązanie, które zlikwiduje największą, jak dla mnie wadę wanny - czyli zalaną łazienkę :) więc może to jest rozwiązanie dla mnie? 
I tu mam do Was pytanie. Czy może macie u siebie takie rozwiązanie? Czy ono się sprawdza?



Tylko czy upierać się przy wannie jeśli i tak nie wykorzystujemy jej na relaksujące kąpiele? Z drugiej strony jak zapewnić dziecku zabawy w pirata i łowienie ryb jeśli nie będzie miał zbiornika wodnego ;) ? Pytań i wątpliwości mam bardzo dużo. Niby takie nic. Jaki problem?  Spędza mi to jednak sen z powiek.


Ściskam Was mocno





14 komentarzy:

  1. Remont łazienki to nie prosta sprawa więc nie zazdroszczę. Mnie się bardzo podoba łazienka z pierwszego zdjęcia i z tego, gdzie przestawiłaś dwie łazienki obok siebie a inne style. Oczywiście dla mnie wersja z białą wanną :)))
    Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beti dziękuję :) Będzie mi potrzeba duża dawka powodzenie ;) i cierpliwości, bo już widzę, że ciężki orzech do zgryzienia przede mną :)

      Usuń
  2. Piękne inspiracje :) a może brodzik do prysznica ale głębszy wtedy latorośl będzie również mogła się pluskać jak w wannie.

    OdpowiedzUsuń
  3. 4 do mnie mówi, ale gdzieś i tak bym musiała wkomponować wannę

    OdpowiedzUsuń
  4. Szare płytki i odpływ w podłodze to jest kluczowa sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne propozycje wybrałaś do mnie szczególnie przemawia łazienka ze zdjęcia nr 1. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Okazały kwiat pod prysznicem? Śliczne i stylowe!

    OdpowiedzUsuń
  7. w poprzednim mieszkaniu miałam prysznic, a teraz mam wannę. Ja się cieszę, mężulek nieco mniej :) dla mnie wanna ma jeszcze taki aspekt praktyczny, że łatwo w niej coś większego namoczyć lub wypłukać.
    Ja mam maleńką łazienkę. Pokazywałam ją niedawno na blogu więc zapraszam po inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te inspiracje....prostota jest fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam! Mój wybór - 1,3 i 4 - świetne projekty.
    Pozdrawiam serdecznie, Ulka

    OdpowiedzUsuń
  10. Płytki do łazienek w odróżnieniu od innych pomieszczeń dają dużą większą swobodę w komponowaniu wzorów i czasem wychodzą na prawdę świetne motywy. Najbardziej mi stąd przypadł wygląd łazienki z tego zdjęcia po lewej stronie, gdzie są umieszczone dwa zdjęcia obok siebie poziomo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie wszystkie co biąłe albo szare są fajne ! :)
    I wolę prysznic-
    My robimy tak - prysznic - taki bez brodzika - tam dzieciom wstawiamy wanienkę plastikową i już ! - 2 w jednym :)

    A.

    OdpowiedzUsuń
  12. A mnie się podobają czarne płytki :P I oczywiście wolę prysznic. Szczególnie z wysokim brodzikiem http://www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/kabiny-wanny-i-hydroterapia/kabiny-prysznicowe.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za wizytę :)